Set kvačila
Transmisija obuhvata sve delove i sklopove na vozilu koji prenose obrtni momenat na pogonske točkove. Motor kao jedan od delova sistema transmisije u sklopu sa setom kvačila i menjač.
Menjač je veoma bitan u sklopu pogona. Postoje: manuelni, poluautomatski i automatski menjači. Kod nas ima više manuelnih menjača u odnosu na inostranstvo gde se koriste automatski menjači.
Za korisnike vozila važno je da se zna koji su najbitniji kvarovi na menjaču i setu kvačila, lamela sa njenim delovima. Najveći broj kvarova je spoju između motora i menjača. Delovi koji se nalaze između motora i menjača su:
- Korpa lamele.
- Potisna ploče,
- Druk ležaj,
- Hidraulični cilindar,
- Plivajući ili fiksni zamajc.
To su delovi koji se najviše kvare.
- Prvi znaci da sa lamelom nešto nije uredu, dodavanjem gasa vozilo ne može da iznese svoju snagu ni brzinu.
- Prilikom menjanja brzina ručica menjača ne može lagano da promeni stepen brzine več se čuju zvuci koji nisu prijatni za uvo, (menjač krči).
Ovo su pokazatelji da nešto nije uredu sa lamelom. Kvar može biti samo u lameli, korpi ili u potisnoj ploči.
S obzirom da deo koji je pohaban za sobom povlači i ostale delove sklopa preporuka je da se zameni kompletan set kvačila. Nemojte podleći komentarima sa raznih foruma ili savetima nadrih majstora da zamenite samo pohabani deo a ostale da zamenite ako se pokvare.
Da bi posao bio kvalitetno urađen i bez naknadnih reklamacija na kvačilu ne treba štedeti. Zapamtite da dva i više puta rad na istom poslu je mnogo skupli nego ga obaviti istog momenta kao celinu. Naravno konstataciju kvara i zamenu delova prepustite majstoru koji ima iskustva i odgovarajući alat.
Alati za samopodesiv seta kvačila (SAC) predstavlja ključan komad opreme za osiguravanje pravilne ugradnje samopodešavajućeg kvačila (spojnice).
Pored seta kvačila postoje i teži kvarovi koji se odnose na menjač.