Kako prepoznati začepljenje izduvnog sistema
Svetli lampica upozorenja na instrument tabli.
ZAPRLJANOST DPF FILTRA PRIKAZUJE SE NA KONTROLNOJ TABLI UKLJUČIVANJEM LAMPICE SLIKE DPF
- Motor jedva postiže obrtaje i gubi snagu.
- Iz izduvnog sistema izlazi gust crni dim.
- Povećava se potrošnja goriva.
- Neravnomeran rad motora.
- Stvaranju se visoke temperature i povećani pritisci u motoru.
IZ IZDUVNOG SISTEMA IZLAZI CRNO BELI GUST DIM
- Povećava se potrošnja goriva.
- Neravnomeran rad motora.
- Stvaranju se visoke temperature i povećani pritisci u motoru.
PRESEK DPF FILTERA
POSLEDICE VISOKE TEMPERATURE U DPF-U
UZROCI ZAPRLJANOG DPF I KATALIZATOR FILTERA
- Neispravna turbina,
- Neispravna pumpa visokog pritisaka.
- Prljave /neispravne dizne (injektori) nekontrolisano ubrizgavaju gorivo u cilnidar.
- Zaprljan/neispravan EGR Ventil.
- Vožnja sa praznim rezervoarom za gorivo (vožnja na rezervi).
- Koriščenje vozila u gradskim uslovima (stop and go) bez korišćenja otvorenog puta za regeneraciju filtera.
- Nepravilno servisiranje motora na vozilu tako što se koristi ne odgovarajuće: ulje, neredovna zamena filtera za ulje, filtera za vazduh i filtera goriva i…
Da bi se rešili tih kvarova potrebno je izvršiti regeneraciju/pranje DPF filtera i omogučiti dobar protok izduvnih gasova.
POSTOJE RAZNI NAČINI REGENERACIJE DPF/FAP, SCR, KAO I KATALIZATORA NA VOZILIMA
- Samoregeneracija koju je predvideo proizvođač vozila,
- Prisilna regeneracija,
- Regeneracija u specijaloj kabini za pranje DPF i katalizator filtera.